صـخره

به جرم عشق تو ام می کشند و غوغایی است ...:... تو نیز بر لب بام آ که خوش تماشایی است

صـخره

به جرم عشق تو ام می کشند و غوغایی است ...:... تو نیز بر لب بام آ که خوش تماشایی است

به نام خدا

 

شهر ِ من!

از سرِ میدون ِ ونک، تا انتهای پامنار،
از آخر نیاوران، تا پای ریلای قطار،Tehran/www.foto.ir
شهر ِ پریشون ِ منه، که داره فریاد می زنه،
توی نگاه ِ خسته ی، این آدمای بی شمار!

این آدما که لِه شدن، زیر فشار ِ زنده گی!
حتّا تو قرن ِ بیست ُ یک، این وَرا رسم ِ برده گی!
ای تو که هِی بد میاری! بگو تو چنته ت چی داری؟
بگو به جُز من غمت ُ میخوای تو شهر به کی بگی؟

فوّاره تو پارک ِ شهر، هنوز زمین گیر نشده!
نیزه زن ِ میدون ِ حُر، بعدِ یه عمر پیر نشده!
حراجی ِ کبوتر ِ ، میدون ِ مولوی هنوز!
پهلوون ِ معرکه گیر، حریف ِ زنجیر نشده!

حریص ِ عطر ِ مادرم! حریص ِ خواب ِ پشه بند!
حریص ِ عریونی ِ ماه، رو پُشت ِ بومای بُلند!
حریص ِ داد ِ پنبه زن، تو کوچه های کاگِلی!
حریص ِ قصه های دور: شاپری ِ گیسو کمند!

کوچه ی ملّی هنوزم، صدای پامُ کم داره!
آب انبار ِ بدون ِ آب، چشمات ُ یادم میاره!
من اومدم تو این هوا، نفس ر ُ تجربه کنم!
با من بیا تا ته ِ خط! بگو: آره! بگو: آره!

فوّاره تو پارک ِ شهر، هنوز زمین گیر نشده!
نیزه زن ِ میدون ِ حُر، بعد ِ یه عمر پیر نشده!
حراجی ِ کبوتر، میدون ِ مولوی هنوز!
پهلوون ِ معرکه گیر، حریف ِ زنجیر نشده!

                      یغما گلرویی

دعام کنید.


نظرات 10 + ارسال نظر
غریب آشنام دوشنبه 17 اردیبهشت 1386 ساعت 17:58

سلام داداش فائز
خوبی؟
مرسی که سر زدی

از یغما گلرویی بود
قشنگ بود

ولی یه چیز!
یه کمم خودت بنویس
گل نرگس

یاد پستای قدیمات افتادم
من از این اسمای خدا که اول پستات مینویسی خیلی خوشم میاد

من همش فضولم
ببخش


در پناه حق باشی
یا علی

مریم سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1386 ساعت 00:20 http://www.tamarzejonoon.persianblog.com

عمو صخره نازنین
سلام
چه قدر خوشحالم که دوباره برگشتی!! فکر کنم اون موقع ها یه هزار باری اومده بودم و دیده بودم که هیچ خبری از حرفهای همیشگی شما که بوی دریا و صخره و موج می داد نیست...

دلم تنگ شده بود

چه شعر دوست داشتنی سرشار از دردی!
راستی؛ فضای اینجام حسابی عوض شده ها
شما هم منو دعا کنید؛ باور کنید من هر شب دعاتون میکنم

مهتا سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1386 ساعت 22:08 http://5626

درود دوست خوبم
انتخاب بسیار زیبایی از یغما گلرویی
همحنین زیبای هاتف

همیشه شاد باشی

من؟! چهارشنبه 19 اردیبهشت 1386 ساعت 11:00 http://eeeee.blogsky.com

سلام ... خوبین شما ؟
منم عادت ندارم از کسی بخوام لینکمو بزاره یه دوست هیچوقت همراهانشو فراموش نمی کنه....
شعر زیبایی بود ... افسوس که تو این زمونه همه چی رنگ مادی به خودش گرفته .... و رابطه ها کمرنگ شده ...

گل آقای گرفتار!! جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 19:04

۱- سلام داداش خواهرش!!
۲- خیلی خوشحال شدم دیدم تشریف آوردی وبلاگ من البته من خیلی کم میام چون خیلی گرفتارم! التماس دعا
۳- از تسلیتت ممنون ! خدا همه رفتگان شما رو هم بیامرزه
۴- خیلی مدت بود نبودی؟ ولی با اینکه بلاگ اسکای خیلی دیر باز میشه برای من اما من سعی کردم هر وقت بیام به شما سر بزنم
۴- فوق لیسانس گرفتی؟؟
۵- ایشالله هر جا هستی شاد و سلامت باشی

عزت عالی مستدام

مهتا شنبه 22 اردیبهشت 1386 ساعت 04:39 http://5626

درود
باز که کم پیدا شدی دوست من !

موفق باشی

من؟! دوشنبه 24 اردیبهشت 1386 ساعت 15:45 http://eeeee.blogsky.com

سلام خوبین ؟
هنوز که آپ نکردین؟؟؟!!!
معلومه که مث من وقت ندارین زیاد روی اینترنت وقت بزارین ...
یه زمانی فکر می کردم اینترنت وقت انسانو هدر میده اما الان با تجربیاتی که پیدا کردم نظرم برگشته ... از هر چیزی میشه استفاده درست کرد و تجربه کسب کرد ...
شاد باشی و سربلند در پناه حق

من؟! شنبه 29 اردیبهشت 1386 ساعت 15:35 http://eeeee.blogsky.com

سلام
خوبین؟
شما لطف دارین ... هدف اصلی من از ایجاد وبلاگ تبادل نظر در مورد مسائل مختلف با دیگرانه ....
شاد و سلامت باشین

غریب آشنام که یکشنبه 30 اردیبهشت 1386 ساعت 15:06

سلام داداش فائز
ذوقم که خشک شد
کجا گذاشتی رفتی باز؟
هوم؟
من ناراحت


پست بزن دیگه

خراباتی دوشنبه 31 اردیبهشت 1386 ساعت 02:21

سلام.

خوبی ؟؟؟؟

میگم شهر ما هم دقیقا مثل همون دو بیت اوله.واقعا چه شباهتی.

قرار بود زود به زود بیای؟چی شد پس؟کلاس گذاشتی رفتی ؟

ای بابا.

شاد و موفق باشی و همیشه سربلند.

التماس دعا دوست خوب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد