صـخره

به جرم عشق تو ام می کشند و غوغایی است ...:... تو نیز بر لب بام آ که خوش تماشایی است

صـخره

به جرم عشق تو ام می کشند و غوغایی است ...:... تو نیز بر لب بام آ که خوش تماشایی است

آیت‌الله مکارم: نفوذی‌ها، عاشورا را خرافی نشان می‌دهند

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی از مداحان خواست که آگاهی مردم را نسبت به اهداف مقدس حسینی بیافزایند و از اشعار موهن یا آلوده به غار و آهنگ‌های مناسب مجالس لهو و فساد بپرهیزند.

به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی(ع)، محرم را فرصت بسیاری خوبی نه تنها برای پیروان مکتب اهل بیت (ع) بلکه برای تمام مسلمین جهان دانست و اظهار داشت: مسلمانان جهان در محرم با الهام از عاشورای حسینی راه نجات از چنگال ستمگران بی منطق جهان را پیدا کنند و اصول این مکتب را بیاموزند و به کار گیرند. دشمنان اسلام یک سال بر ضد اسلام در داخل و خارج کشور‌های اسلامی تلاش می‌کنند، ولی حماسه عاشورای حسینی فرصت بی نظیری برای خنثی کردن آنها به دست ما می‌دهد.

این مرجع تقلید در این پیام توجه به نکات زیرا را بجا دانسته و آورده است:
1- سزاوار است در محافل دانشگاهی استادان محترم و دانشجویان عزیز به تحلیل ریشه‌ها و نتایج این قیام بزرگ بپردازند و از آن الگویی برای پیروزی در برابر دشمنان که این روز‌ها مرتباً تهدید می‌کنند و به زورگویی متوسل می‌شوند، بسازند. دشمن این ننگ را پذیرفته که در دنیای امروز همانند قرون وسطی ملتی را به خاطر دستیابی به علوم، تهدید به مجازات کند. چرا که ما این عزت را نپذیریم که همچون امام حسین و یارانش در برابر آنها ایستادگی کنیم و حق خود را بگیریم.

2- خطبای محترم سزاوار است، ضمن تحلیل حوادث عاشورای حسینی مردم را توجه دهند که امروز دشمنان اسلام دست به دست هم داده‌اند تا نور اسلام را خاموش کنند، کاریکاتور‌های زشتی که از پیامبر اسلام در روزنامه‌های دانمارک و چند کشور دیگر اروپایی کشیده‌اند و قرآن محرفی که در آمریکا چاپ شده و فشاری که به بهانه‌های واهی بر بسیاری از کشور‌های اسلامی وارد می‌کنند و موضع گیری زشت و غیرانسانی که در برابر حجاب اسلامی دارند، همه نشانه این توطه است. مسلمان نیز باید دست به دست هم دهند و یک صدا همه این اعمال را محکوم کنند و با شجاعت برخاسته از حماسه عاشورا در برابر آنها بایستند.

3- مداحان عزیز نیز باید همچون مداحان حماسه ساز عصر ائمه معصومین همچون دعبل‌ها و کمیت‌ها و فرزدق‌ها مفاهیم عالی کربلا را به نظم درآورند و مردم را به آن آشنا کنند و بر آگاهی مردم بر اهداف مقدس حسینی بیافزایند و از اشعار موهن یا آلوده به غار و آهنگ‌های مناسب مجالس لهو و فساد بپرهیزند. قرائن مختلف و حتی نقل مستند نشان می‌دهد دشمن سعی دارد از طریق افراد نفوذی یا فریب خورده چهره تابناک حادثه عاشورا را زشت یا خرافی جلوه دهد و با کارها و سخنان خلاف شرع و عقل ابهت عاشورا را بشکند، باید بیدار بود و جلو این انحرافات را گرفت.

4- تشکیل دهندگان مجالس سوگواری و هیات‌های سیار عزاداری از اسراف و تبذیر بپرهیزند و سادگی و خلوص نیت و هداست جلسات را بر هر چیز ترجیح دهند، اوقات نماز را محترم بشمرند و مجالس و هیات‌ها را پاک نگه دارند تا مشمول عنایات حسینی شوند.

5- از عزاداران عزیز مخصوصا قشر جوان که اکثریت را تشکیل می دهند، انتظار می‌رود که با پرهیز از کارهایی که موجب وهن مذهب است یا آسیب به بدن می‌رساند یا برهنه شدن در جمع عزاداران مانند آن که بهانه به دست دشمن می‌دهد، جاذبه این مراسم باشکوه را بیشتر سازند و دور افتادگان را از این طریق به اسلام و مکتب اهل بیت آشنا کنند.

در پایان این پیام آمده است که آغاز جلسات عاشورا نشان می‌دهد که ان شاء الله مراسم عاشورای حسینی امسال مخصوصاً با تقارن به دهه فجر شکوه بیشتر و آثار عمیق تری خواهد داشت. از درگاه خداوند بزرگ برای همه کسانی که به نحوی در این مراسم بزرگ سهمی دارند، پاداش عظیم مسئلت دارم.

دعام کنید.

نظرات 11 + ارسال نظر
نرگسی شنبه 15 بهمن 1384 ساعت 23:03 http://www.nargesi.blogfa.com

سلام آقا فائز
وبلاگ جدید مبارک
نوحه ای که گذاشتید عالیه
یک سره دارم گوش می کنم
التماس دعا این شبا
...

نسرین یکشنبه 16 بهمن 1384 ساعت 01:51 http://www.rozhai-tanha.blogfa.com

سلام دوست مهربان وبلاگ جدید تبریک تشکر از آمدنت من همآپ کردم با منتظر شما هستم التماس دعا.........یا حسین

آهوی وحشی یکشنبه 16 بهمن 1384 ساعت 10:46

پرسیدند که به چه توان شناخت که حق تعالی از ما راضی است یا نه؟
فرمود: اگر تو راضی باشی از او نشان آن است که او از تو راضی است.
گفتند: چه کسی بود که از او راضی نبود؟
فرمود: هر که غافل ماند از انعام او و در خشم شود چه از محنت و چه از مصیبت و حتی از انعام او.
گفتند: مرد به توکل کی رسد؟
فرمود: آنگه که خدای عزوجل را به وکیلی رضا دهد
سلام داداشی
خوشحالم که میتونی فراموش کنی ولی من همیشه به یادت هستم هیچ کس داداش خودش رو فراموش نمیکنه اگه با خوشحالی من خوشحالی من شادم کاملا
معلم من بودی هنوزم هستی لاگتو همیشه میخونم ولی اگه چیزی برات نمینویسم دلیلشو خودت میدونی ممنون که درکم میکنی خودت میدونی سختیش برای من خیلی بیشتر
شاگرد خوبی نبودم ولی مطمئن باش این برای هر دومون بهتر
در این مورد من به خودم فکر نکردم به خاطر خودت بود
به خاطر همه چیز ممنون همیشه مدیونت هستم
مواظب خودت باش
اگه هنوزم آبجیت هستم دعام کن
دعات میکنم همیشه
با خدایی هیچوقت تنها نمی مونی
در پناه خدا عاشق بمون
خدانگهدارت

شهنای یکشنبه 16 بهمن 1384 ساعت 18:33 http://messiah.blogfa.com

علاقه داردی مطالبی درباره انجیل ومسیح بخوانید؟ خوشحال می شوم سربزنید

مولود دوشنبه 17 بهمن 1384 ساعت 03:39 http://www.moloud2005.blogfa.com

سلام

هر سو شهید خفته به خون است و مانده ام

با چشمی از مشاهده ی این و ان سیاه

براتون آرزوی موفقیت دارم بزرگوار

مولود

آهوی وحشی دوشنبه 17 بهمن 1384 ساعت 09:49

سلام داداشی(؟)
تو که هر روز هر سه لاگتو آپ میکردی حالا چی شده؟ هر کسی ناراحتت کنه می کشمش انگار باید خودمو بکشم
میبینی نه میتونم بمونم نه برم چه کار کنم؟ اونکه اسیرم کرده تو هم پر و بالمو گرفتی کجا میتونم برم؟ هستم ولی کمتر قبول؟
بخند قهر اصلا بهت نمیاد
اگه دوست داشتی آبجیتو (؟) دعاکن

غریب آشنا دوشنبه 17 بهمن 1384 ساعت 11:55 http://yasonarges.blogfa.com

سلام دوست عزیز:
وبلاگ جدید مبارک..
حال و هوای عاشورا دادید به اینجا..اجرتون با امام حسین
یا حق

آهوی وحشی دوشنبه 17 بهمن 1384 ساعت 12:20

هر چی تو بگی

آهوی وحشی سه‌شنبه 18 بهمن 1384 ساعت 12:13

سلام داداشی
منم خواهرک تو
خیییییلیییییی لوووووووووووووسی
اون ایمیلو پاک کن خودم میام پاکش میکنم ها من که اجازه خواستم هر چی داداشی بگه
چرا آپ نمیشه نمی گی این آبجی مگه چقدر طاقت داره
تو دیگه اذیتم نکن
اون پستی که قبلا گذاشته بودی(بغض هزار و چهارصد ساله ....)سیوش کرده بودم ولی پیداش نکردم دوباره میذاری برای آبجی
اصلا هستم همیشه خوبه؟
میرم نگرانم میشی ها برم؟
باشه میرم حالا تو نگران بشو هاهاهاها

آهوی وحشی سه‌شنبه 18 بهمن 1384 ساعت 13:20

خودت خواستی

آهوی وحشی سه‌شنبه 18 بهمن 1384 ساعت 13:43

لاگ جدیدتم قشنگه موفق باشی
بای برای همیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد