صـخره

به جرم عشق تو ام می کشند و غوغایی است ...:... تو نیز بر لب بام آ که خوش تماشایی است

صـخره

به جرم عشق تو ام می کشند و غوغایی است ...:... تو نیز بر لب بام آ که خوش تماشایی است

جوانمرد

 

بسم الرب الفتی (ع)

داد درس یارى و جانبازى و مردانگى          بر همه اهل جهان، عباس، سردار حسین

قاسم رسا نیز درا ین زمینه مى‏سراید:

قامت مردانگى افراشت سبط مصطفى             تا بیاموزد فداکارى به افراد بشر

از شیوه‏هاى مبارزه حق‏جویانه و مکتبى، «شهادت‏طلبى» است. با تکیه به این فرهنگ،
خون بر شمشیر پیروز مى‏شود و حنجر بریده بر خنجر کین غلبه مى‏یابد. این درس نیز براى
مبارزان شهادت‏طلب در سراسر جهان دستمایه الهام است. «جواد محقق» چنین مى‏سراید:

اگر چه داد به راه خداى خود سر را         شکست حنجر او خنجر ستمگر را

فرهنگ «احدى الحسنیین» و خود را در همه حال پیروز دیدن، از آموزه‏هاى سیاسى
عاشورا است. حسین بن‏على(ع) خود را در مسیر خیر و خداخواهانه مى‏دید، چه پیروز شود،
چه کشته گردد:

«ارجو ان یکون خیراً ما اراد الله بنا قتلنا ام ظفرنا»

این تلقى خاص و پیشرو، پیوسته انگیزه‏آفرین مبارزان است و هرگز مبارزان راه خدا
خود را شکست‏خورده نمى‏بینند، چون به تکلیف عمل کرده‏اند.

گرچه از داغ لاله مى‏سوزیم          ما همان سربلند دیروزیم
چون به تکلیف خود عمل کردیم       روز فتح و شکست پیروزیم

این فرهنگ، در طول زمان دعوتگر حق‏طلبان و ستم‏ستیزان است و فریاد «هل من ناصر»
او پیوسته در گوش زمان جارى است.

«امام انقلاب کربلا با روح این دعوت

زمان‏ها را، مکان‏ها را به یارى مى‏زند فریاد استمداد

از آن فریاد دعوتگر که در متن زمان جارى است

و پیغامش شعار شور و بیدارى است

میان حق و باطل، داد با بیداد

نبردى جاودان بر پاست

در این میدان و این پیکار

نداى دعوتش چشم انتظار پاسخى از ماست

که حق تنهاست>>

 

دعام کنید.

نظرات 9 + ارسال نظر
نرگسی پنج‌شنبه 20 بهمن 1384 ساعت 22:45 http://nargesi.blogfa.com

...
چه شام غریبانی ست امشب
امشب رقیه چه می کشد
امشب زینب پریشان با این همه مصیبت چه می کند
لعنت خدا بر تمامی ظالمین در طول تاریخ
...

غریبه پنج‌شنبه 20 بهمن 1384 ساعت 23:30 http://www.matroud.com

سلام دوست من. عذر خواهی برای چه! هرکس در بیان نظراتش آزاده. شما هم آزاد هستی که لینک من رو برداری. من همیشه شما رو دوست خودم میدونم. ممنون. حضرت مهدی (عج) یار و نگهدارت

گل آقا پنج‌شنبه 20 بهمن 1384 ساعت 23:49 http://g0lagha.blogfa.com/

سلام داداشه خواهرت!!
امشب اومدم خروس جنگی!!
از عصر دارم دنبال لاگت می کردم! دیدم بستی!
مگه رو زمین جا واسه تون کم بود رفتید تو آسمان( اسکای) لاگ زدید! اون آقای عیسی ابن مریم( یک مسیح عادی) چون به صلیبش کشیدند رفت اونجا؟ تو که صخره هستی؟ کی تو رو تکون داد؟ خدا پدر آلفرد نو بل رو بیامرزه که واسه ترکوندن صخره ها دینامیت رو اختراع کرد! ولی حیف که دینامیت من بخاطر رطوبت گیلان نم کشیده وگر نه حالیت می کردم!
شما که نمی دونید چقدر دیر بلاگ اسکای شما واسه من دیر باز میشه ! به حاجی مسیح هم تذکر آیین نامه ای دادم !!!
ولی چه اونجا باشی چه اینجا باید:
من و عمه ام را دعا کنی!!!
عزت عالی مستدام

خراباتی جمعه 21 بهمن 1384 ساعت 02:55 http://kharabat83.blogfa.com/

سلام.

شما همون صخره ی خودمونید که وبلاگی رو که در همسایگی ما داشت بسته؟؟؟
ممنونم که نذاشتید در سردرگمی رفتن یه دوست باقی بمونم.
این ایام رو بهتون تسلیت می گم.موقع دعا این خراباتی محتاج رو هم از دعای خودتون بی نصیب نذارید.

موفق و شاد باشی دوست خوبم.

روزبه جمعه 21 بهمن 1384 ساعت 12:48 http://black2.blogsky.com

سلام..!
جالب بود.... از جمله بندی خوبی برخوردار بود.
امیدوارم موفق باشی.

غزیب آشنا جمعه 21 بهمن 1384 ساعت 23:52 http://yasonarges.blogfa.com

سلام مومن
هر وبلاگی میرم بوی کربلا داره..هر جا میریم عشق حسین داره توی رگها میجوشه..
ممنون سر میزنید..
توی این شبا ما رو هم دعا کنید..
در پناه خدا باشید

مولود شنبه 22 بهمن 1384 ساعت 00:26 http://www.moloud2005.blogfa.com

سلام داداشی مهربون

امیدوارم تو این شبا به هر حاجتی که داری برسی

هم شما هم اون خواهر گلت

خوشحالم با وبلاگتون اشنا شدم

براتون ارزوی موفقیت دارم و منو هم از دعا محروم نکنید

مولود

نسرین شنبه 22 بهمن 1384 ساعت 00:44 http://www.rozhai-tanha.blogfa.com

سلام صخره جان تشکر از اینکه اومدی چه زیبا نوشتی واقعآ قشنگ بود من هم به روزم موفق باشی

آهوی وحشی شنبه 22 بهمن 1384 ساعت 10:34

خوشحالم که کسالت بر طرف شده
چرا آدرس اون لاگتون (م..) رو عوض کردید پستها و آهنگ قشنگی داشت توی این ماه عزیز استفاده می کردیم حتما جای دیگه راحت ترین منو ببخشید تند رفتم خوب که فکر کردم دیدم تقصیر شما نبوده من کمی دیوونه ام فراموش کرده بودم همه هفت تا دل دارن یه تلنگر بود از طرف خدا ولی بدجوری تکونم داد به دوستتون هم توضیح بدید دلیل نا خوشی شما من نبودم از تشنگی بوده همونجا خوندم به هر حال کدورتی از شما ندارم نمی خوام شما هم از من داشته باشید
قبلا خداحافظی کردم
موفق باشید

قربون متلکت برم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد